Énerő Akadémia

Life- és business coaching - Reziliencia tréning - Karitatív támogatás

2019. február 13. 16:08 - Vizin Anita

Dr. Vizin Anita vagyok, tréner, coach, jogász.67613339_2352525044802497_5572936580156358656_n.jpg

Messziről érkeztem a segítő – fejlesztő szakmák területére, és hiszem, hogy az ezekhez elengedhetetlen alázathoz az ide vezető út minden állomása szükséges volt. 

Közel két évtizedes, színes és sokrétű önismereti munka áll mögöttem, melynek során megtapasztaltam, hogy családi mintáim, hiedelmeim, saját „sorskönyvem” megismerése, blokkjaim feloldása által nyílhat csak meg igazán számomra az egyre szabadabb és önazonosabb élet lehetősége.

Egy időben újabb és újabb „próbákat”, kihívással teli helyzeteket (El Camino, maratonok, bungee jumping) tűztem magam elé, hogy feszegessem a határaimat, „kóstolgassam” az erőmet és a gyengeségemet, szembenézzek a félelmeimmel. Mindegyik élmény a mai napig erőforrásként szolgál, amikor nehézséggel küzdök, vagy a feladás gondolata felmerül bennem, mert mindben megéltem a mélységeket, és végül az önmeghaladásom eredményeként a magasságokat is.

A bírói hivatásban találtam meg először azt a küldetést, hogy közreműködhessek a megbillent egyensúly helyreállításában, egyfajta „rend” megteremtésében. A tárgyalóteremben eltöltött 15 év alatt rendkívül sok nehéz élethelyzettel, krízissel, erőt próbáló szituációval, a felelősségvállalás nehézségeivel, illetve mindezek különféle megélési módjaival találkoztam. Az emberi reakciók és érzelmek széles skálája tárult elém, és a különböző reakciók eltérő következményeit is figyelemmel kísérhettem.

Az évek előrehaladtával már egyre inkább arra vágytam, hogy más eszközökkel, támogatólag tudjak hatni, és segítsem a hozzám fordulókat a saját lelki ellenálló képességük és megküzdési stratégiáik felfedezésében és fejlesztésében.

Ebből a felismerésből fakadóan indultam el a hivatásváltás felé egy széles körű önképzés útján, és először trénerként, majd ICF akkreditált coachként végeztem a Gordon & T.A. Akadémián, emellett erőszakmentes kommunikációt hallgattam, amely a kiegyensúlyozott emberi kapcsolataink egyik alappillére. A stresszel teli helyzetek kezelése érdekében mindfulness tanfolyamon sajátítottam el a tudatos jelenlét praktikáit, valamint progresszív relaxációt és autogén tréninget tanultam, melyek mind a belső stabilitás megőrzését segítik, és változatos eszköztárként szolgálnak a kliensek támogatásában is.

Az elmúlt évek során az egyik legcsodálatosabb tapasztalásom, és segítő szakemberként nagy megkönnyebbülést hozó felismerésem volt, hogy mindenki a saját életének legnagyobb szakértője: a megoldás, és az ahhoz szükséges erőforrások valamennyiünkben ott vannak, a külső, objektív szem, a támogató kéz csupán ahhoz szükséges, hogy az önmagunkra való rálátásunk élesedjen, a kiúthoz vezető első lépteink magabiztosabbak lehessenek, hogy felfedezhessük és üdvözölhessük belső kincseinket.

A célom az, hogy egy kaleidoszkópot adjak a klienseim kezébe, amelybe beletekintve az aktuális élethelyzetüket sokszínűnek láthatják, rálelve annak valamennyi megoldási variációjára. Mert néha csak fókuszváltás kell, hogy ugyanarra a történésre ne csapásként, hanem lehetőségként tudjunk tekinteni, és hogy a nehézség átélése után a helyzet nyomasztó jellege helyett egyre inkább a fejlődés lehetőségét és örömét éljük meg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vizinanita.blog.hu/api/trackback/id/tr1214625446
süti beállítások módosítása